31 Mart 2013 Pazar

İLLUMİNATİ DEĞİL GERİ DÖNÜŞÜM :)



Arkadaşlar geri dönüşümden bahsetmek için biraz araştırma yapayım donanımlı çıkayım karşınıza dedim ve bi kaç site araştırdım. Konu basit gibi görünsede aslında kapsamlı bir konu. Teknik bilgi verip kimseyi kaçırtmak istemiyorum ama teknik bilgi isteyenler için ayrıntılı bilgiyi BURADA bulabileveklerini söyleyeyim. Nerden çıktı şimdi geri dönüşüm diceksiniz belkide. Düşünüyorum dünyaya o kadar zararımız varken ve çok hızlı, kolayca zarar verirken en azından bu süreci yavaşlatabilmek ya da aza indirebilmek için ne yapılır. Ha bu düşünceyede TRT Okul' un bi programını izlerken kapıldım. Orda geri dönüşüm nasıl değerlendirildiğini gösteren bir belgesel vardı ve çok maliyetli olmadığını gördüm. Biz kullanıcılarıda çok zorlayan bir durum yok aslında. Öyle çok büyük zahmetler vermemize gerek yok sadece kullandığımız ürünlerin ambalajlarında gördüğümüz üçgen işaretli olanları çöp poşetine değilde geri dönüşüm poşetine atacağız. Benim gibi tembelseniz şöyle düşünmenizi öneririm: Hep grubu (plastik, kağıt, cam vb.) ayrı ayrı düzenleyemesemde en azından geri dönüşüm olarak ayırmak da bişeydir. Yani sadece tek bir geri dönüşüm poşeti yapın ve mahallenizdeki (ki ben küçük bi şehirde yaşamama rağmen var) geri dönüşüm konteynırına atın gitsin. Çünkü izlediğim belgeselde kendileri grup grup ayırıyordu geri dönüşümleri. Ha ben hepsini ayrı ayrı atıyorum diyorsanız çok güzel. Diyorum ya bu öneri benim gibi tembeller için :) Doğaya en azından bu kadar faydamız olsun. Kullandığımız ürünlerin hemen hemen hepsinde bu üçgene rastlarız. Bence azımsanacak bir şey değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder